FAQ: vragen en antwoorden

Wat is het Logistiek Platform Utrecht (LPU)?

Het Logistiek Platform Utrecht (LPU) is een samenwerking tussen bedrijven, overheden en kennisinstellingen in de provincie Utrecht.

Wat is het doel van het LPU?

Het Logistiek Platform Utrecht ( LPU) streeft naar het versterken en verduurzamen van logistieke activiteiten in de provincie Utrecht. Het platform verbindt de verschillende bedrijven die hier gevestigd zijn, en stimuleert het samenwerken, het netwerken en de kennisuitwisseling in de provincie. Dit draagt bij aan de ontwikkeling van logistieke activiteiten, met aandacht voor de verschillende thema’s: infrastructuur, digitalisering, logistiek in de leefbare stad en human capital

Voor wie is het LPU?

Het LPU is bedoeld voor bedrijven, kennisinstellingen en overheden in de provincie Utrecht die interesse hebben in of willen bijdragen aan het efficiënter maken, het verduurzamen en het versterken van de logistieke activiteiten in de provincie Utrecht.

Door wie is het LPU opgericht?

Het LPU is ontstaan vanuit een samenwerking tussen de Hogeschool Utrecht, het KennisDC Logistiek Utrecht, de provincie Utrecht en de gemeenten Utrecht en Amersfoort.

Wat is een deelnemer van het LPU?

Dit zijn bedrijven, overheden of kennisinstellingen die actief zijn in de logistieke sector in de provincie Utrecht en zich aangesloten hebben bij het LPU. Als deelnemer van het LPU kan je deelnemen en een bijdrage leveren aan (fysieke) bijeenkomsten die meerdere keren per jaar plaatsvinden. Tijdens deze bijeenkomsten kom je gemakkelijk in contact met andere deelnemers om kennis en kunde te delen en samen onderzoeken uit te voeren binnen de thema’s infrastructuur, digitalisering, logistiek in de leefbare stad en human capital.

Wat verwachten we van een deelnemer?

We geloven er in dat samenwerking, kennisdeling en het benutten van netwerken nodig is voor het versterken van duurzaamheid in de regionale logistieke sector. Als deelnemer ben je actief betrokken bij het LPU door kennis, ervaringen, kansen of mogelijkheden te delen met de andere deelnemers en vragen we een actieve rol in één of meerdere werkgroepen. Daarnaast bieden deelnemers kansen aan studenten om kennis te maken met de logistieke sector in de Provincie Utrecht.

Hoe kan ik mij aanmelden als deelnemer van het LPU?

Wil je deelnemers worden van het LPU? Dat vragen we je om dit formulier in te vullen.

Wat is de LPU community?

LPU-deelnemers kunnen inloggen op de website en komen dan in een gezamenlijke online omgeving terecht. Op deze plek kunnen deelnemers documenten en informatie te delen. Deelnemers kunnen een persoonlijk account aanmaken door zich aan te melden vanuit een bedrijf of organisatie om deelnemer te worden van de ingelogde websiteomgeving ‘LPU-community’. 

Wat verwachten we van deelnemers in de LPU community

Van deelnemers in de LPU community verwachten we een actieve inbreng. dat kan zijn in de vorm van kennis delen, reageren op posts, projecten opzetten etc.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de LPU community?

Om je aan te melden voor de LPU community moet je bedrijf eerst als deelnemer worden geregistreerd dat doe je HIER. Vervolgens gebruik je de Aanmeld knop bovenin de website om jezelf te registeren als LPU community deelnemer. De Community manager beoordeelt of je toegelaten wordt.

Ik ben mijn wachtwoord voor de LPU community kwijt, wat nu?

Als je je wachtwoord kwijt bent dan ga je naar <Inloggen deelnemer> en vervolgens klik je op ,wachtwoord vergeten>. Volg de instructies.

Word ook lid

Wil je meepraten over de ontwikkelingen rondom de logistieke verduurzaming in regio Utrecht? Wil je meer contact met de regionale ondernemers, kennis- en overheidsinstellingen en andere leden? Meld je dan aan als lid van het LPU.